TJK 2024 Rozwój e - learningu
Rozwój e-learningu - dylematy postpandemiczne
Zapis debaty, która odbyła się podczas Tygodnia Jakości Kształcenia 2024.
Grono zaproszonych Debatantek_ów z ośrodków akademickich prężenie rozwijających te formy podjęła wraz ze Słuchaczkami i Słuchaczami w swojej rozmowie m.in. następujące zagadnienia:
- rola uczelni oraz ich kadr w dobie transformacji cyfrowej społeczeństwa – i wobec zalewu treści nieprawdziwych, propagandowych, automatycznie generowanych;
- czy jest możliwy międzyuczelniany “pakt na rzecz rzetelnej popularyzacji nauki”, a w jego ramach np. platforma wpierająca popularyzatorów – i uniezależniająca popularyzację nauki od algorytmów najpopularniejszych serwisów;
- poza mury uniwersytetu? Rozwijanie kształcenia pozaakademickiego i techniki zdalne w kształceniu ustawicznym (life-long learning) oraz szkoleniach;
- czy pojęcie e-learningu ma dalej sens? A może techniki kształcenia na odległość powinny już być integralnym elementem nauczania?;
- czy asynchroniczne edukacyjne wideo może zastąpić tradycyjny wykład?;
- czy kształcenie zdalne to lekarstwo na nierówny dostęp do nauki?
Rozmawiali:
- dr hab. Joanna Mytnik, prof. PG – Dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji PG,
- mgr Agnieszka Chrząszcz – Dyrektorka Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH,
- mgr Anna K. Stanisławska-Mischke – Centrum Jakości Kształcenia UEK, członek-współzałożyciel Stowarzyszenia e-Learningu Akademickiego
Współmoderatorzy:
- dr Łukasz Lamża – Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych,
- mgr Wojciech Pudło – Dział Rozwoju i Jakości Kształcenia w Centrum Wsparcia Dydaktyki UJ.