Logo Crossweb

Log in

close
Sign up Forgot password

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Send
<< przejdź do listy wideo

TJK 2024 Ciemna strona sztucznej inteligencji

Ciemna strona sztucznej inteligencji w szkolnictwie wyższym. Co z tego wynika?


Zapis debaty, która odbyła się podczas Tygodnia Jakości Kształcenia 2024.


Sztuczna inteligencja (AI) w szkolnictwie wyższym, a w szczególności w kontekście pracy naukowej, dydaktycznej oraz zarządzaniu jest gorącym tematem wielu dyskusji naukowych ze względu na jej ogromny potencjał. Chociaż dyskusje naukowe w głównej mierze koncentrują się wokół potencjału i korzyści AI w szkolnictwie wyższym, to coraz częściej podkreśla się konieczność spojrzenia na jej ciemną stronę, a więc negatywne konsekwencje. W szczególności, że obserwować można lawinę, często niekontrolowaną, pojawienia się aplikacji czy innych rozwiązań do automatyzacji pracy dotychczas samodzielnie wykonywanej przez akademików, studentów czy zarządzających uczelnią. Celem wykładu jest prezentacja ciemnych stron wykorzystania AI przez badaczy, dydaktyków oraz zarządzających uczelniami. Podstawą wykładu są studia literaturowe oraz badania ilościowe.


Zaprezentowana zostanie propozycja rekomendacji dla instytucji szkolnictwa wyższego, mających na celu ograniczenie ryzyk związanych ze sztuczną inteligencją oraz przygotowanie się do zmian jakie ona niesie dla pracy naukowej, dydaktycznej oraz zarządzania uczelniami. Dodatkowo zaprezentowane zostaną rozwiązania oparte na AI dedykowane badaczom, akademikom oraz zarządzającym uczelniami.


Osoba prowadząca: dr hab. Regina Lenart-Gansiniec, prof. UJ – Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Spraw Publicznych

Similar events