POIT 022: Umiejętności miękkie w IT
Witam w dwudziestym drugim odcinku podcastu „Porozmawiajmy o IT”. Tematem dzisiejszej rozmowy są umiejętności miękkie w IT.
Dziś moimi gościem jest Barbara Zarzecka, która przez kilka lat była pracownikiem naukowym Wydziału Psychologii Kognitywnej SWPS w Warszawie. Angażuje się w różne projekty jako konsultant, programistka lub koordynator. Jej specjalnością jest wykonywanie od strony technicznej i merytorycznej narzędzi badawczych oraz stron internetowych opartych o popularne rozwiązania techniczne do zarządzania treścią. Posiada ponad 10 letnie doświadczenie dydaktyczne. Jakiś czas temu, pod wpływem swojej pasji do programowania, zmieniła kierunek kariery na pracę jako mentor w ośrodku kształcenia programistów. W Codecool Poland jako psycholog i programista kształci ludzi z umiejętności miękkich i twardych.
W tym odcinku o soft skills opowiemy w następujących kontekstach:
- co to są umiejętności miękkie?
- po co w branży IT potrzebne są takie zdolności?
- jakie umiejętności miękkie są najbardziej potrzebne?
- czy da się je trenować? jeśli tak, to w jaki sposób?
- czy ich posiadanie może dawać przewagę konkurencyjną na rynku pracy?
- opowiemy o znaczeniu komunikacji,
- oraz o umiejętności pracy w grupie,
- wskażemy na znaczenie dawania i odbioru feedbacku,
- opowiemy o umiejętności prezentacji,
- oraz o organizacji czasu,
- czy dopasowanie kulturowe do firmy jest ważne?
- czy zdolność uczenia się to także umiejętność miękka?
- czy zestaw pożądanych umiejętności miękkich zmienia się w zależności od stanowiska?