Full Cycle Product Development. Gość: Mateusz Rosiek - POIT 122
Witam w sto dwudziestym drugim odcinku podcastu „Porozmawiajmy o IT”. Tematem dzisiejszej rozmowy jest Full Cycle Product Development.
Dziś moim gościem jest Mateusz Rosiek, który swoją historię z product developmentem zaczął 10 lat temu w Boldare, gdzie pracuje do dziś. Specjalizuje się głównie w technologiach backendowych (zwłaszcza PHP). Swoje doświadczenie zbudował zarówno na skalowalnych systemach (jak BlaBlaCar) jak i na szybkich produktach, których celem był time to market. Sprawuje role Software Architecta, PHP Developera i człowiek „do pomocy”.
Chętnie dzieli się swoją wiedzą zarówno w firmie jak i poza nią angażując się w rozwój śląskiego community PHPersów.
W tym odcinku o Full Cycle Product Developmencie rozmawiamy w następujących kontekstach:
- czym różni się produkt od projektu?
- czym jest Full Cycle Product Development?
- z jakich faz się składa?
- co taki podział na fazy daje zespołowi scrumowemu i klientowi?
- jak wyglądają poszczególne fazy i zaangażowanie developerów?
- czy na każdej fazie można wybierać różne narzędzia i czy one muszą być kompatybilne?
- jaka jest w tym cyklu rola developera?
- w jaki sposób dobiera się osoby techniczne do poszczególnych faz?
- czy dla programisty praca blisko produktu i potencjalnie końcowego klienta coś wnosi, daje dodatkową wartość zarówno dla programisty jak i odbiorcy produktu?
- gdzie w tym procesie miejsce na Quality Assurance?
- a gdzie DevOps?
- jak zarządzać długiem technologicznym?