320: Jak zdobywać prestiżowych klientów – Rafał Tomal
W jaki sposób freelancer może tworzyć swoje portfolio, żeby współpracować tylko z najbardziej prestiżowymi klientami? Czy i kiedy selekcja zleceń może się opłacić? Jak budować relacje z klientami tak, żeby chcieli nas polecać dalej?
Gościem 320. odcinka MWF jest Rafał Tomal, który zaraz po maturze wyjechał do Stanów Zjednoczonych, a dziś jest rozchwytywanym graphic designerem pracującym dla światowych gwiazd marketingu. Posłuchaj rozmowy i dowiedz się, jak budować swoją markę jako freelancer i pozyskiwać dobrze płacących klientów.
5:07 Co skłoniło Rafała do wyjazdu do USA i jak wyglądały początki jego pracy jako freelancer?
11:22 W jaki sposób Rafał rozpoczął współpracę z największymi gwiazdami marketingu?
23:36 Jak budować szczerą relację z klientami, która może zakończyć się owocną współpracą?
32:11 Jak dobrze Rafał znał język angielski, gdy zaczynał pracę w Stanach Zjednoczonych?
34:19 W jaki sposób można ocenić, że dany projekt będzie miał lepszą konwersję niż inny?
39:14 Jak Rafał radzi sobie z klientami, którzy mówią mu, jak powinien wykonywać swoją pracę?
41:20 Dlaczego Rafał zrezygnował z udziałów w firmie, która bardzo dobrze się rozwijała?
47:33 Czy Rafałowi udało się wypracować jakiś dochód pasywny?
49:16 W jaki sposób Rafał dokonuje selekcji klientów, z którymi podejmuje współpracę?
52:26 Jaką misją Rafał kieruje się, tworząc swoje projekty, i jaki cel przed sobą postawił?
3 rzeczy do zrobienia po wysłuchaniu tego podcastu:
- Zrób listę klientów i firm, z którym chcesz współpracować. Przeprowadź solidny research na ich temat, żeby wiedzieć, czym dokładnie się zajmują, jakimi wartościami się kierują i co konkretnie mogą zyskać, jeśli skorzystają z twoich usług.
- Przeanalizuj swoją ofertę. Zastanów się, czy są rzeczy, które możesz zaproponować jako bonus albo wykonać bezpłatnie nawet przed podpisaniem umowy. Wdzięczni klienci to dobrze rokujący klienci.
- Przygotuj się do rozmowy z klientem. Wysłuchaj, czego od ciebie oczekuje, uszanuj jego punkt widzenia. Jeśli jednak masz inny i uważasz, że racja jest po twojej stronie, spróbuj przekonać klienta, używając argumentów, które do niego przemówią. Najlepiej uświadomić mu, że będzie to dla niego po prostu opłacalne.