292: Upraszczanie komunikacji z klientami – Adam Mrowiec
Dlaczego upraszczanie komunikacji jest takie ważne? Bo klienci nie zawsze rozumieją, co do nich mówisz.
Jak poradzić sobie z klątwą wiedzy? Co zrobić, żeby nawet najbardziej skomplikowane rzeczy były zrozumiałe dla odbiorców?
Gościem 292. odcinka MWF jest Adam Mrowiec, twórca marki Doodle Wolf.
2:00 Miłosz Brzeziński „Wy wszyscy moi ja" – recenzja
6:43 Kiedy warto uprościć komunikację z klientami?
12:08 Upraszczanie komunikacji z klientem – jak zacząć?
21:45 Jak przedstawiać abstrakcyjne pojęcia w formie graficznej?
30:37 Jak wybrać kluczowe informacje, które warto przekazać klientowi?
35:22 Jak sprawić, żeby w procesie upraszczania komunikacji nie zgubić ważnych informacji?
40:15 Jakie informacje najtrudniej przekazać w prosty sposób?
47:31 Dlaczego w Polsce tzw. explainer video jest mniej popularne niż w USA?
3 rzeczy do zapamiętania z tego podcastu:
- Słuchaj pytań zadawanych przez klientów. Dzięki temu dowiesz się, które elementy twojej komunikacji warto uprościć.
- Przygotowujesz ofertę, instrukcję obsługi itp.? Zanim ją wydrukujesz i wyślesz do klientów, skonsultuj ją z kimś spoza firmy. W ten sposób upewnisz się, czy treść jest zrozumiała dla laika.
- Chcesz nauczyć się przedstawiania informacji w formie graficznej? Graj ze znajomymi w kalambury – to świetne ćwiczenie.