Wydarzeń branżowych jest bez liku. Na prawie każdy możliwy temat.Niemniej zauważyliśmy, że brakuje spotkań, w których to
Podsumowanie POLSKI SEO HANGOUT #6
                
 
Poniżej przedstawiam podsumowanie w formie przystępnych punktów.
 
Pierwszy wykład: Marcin Lejman  (Critical.pl)  ”Analityka w sklepie internetowym – gdzie znaleźć najcenniejsze dane i jak ułatwić sobie mocno życie dzięki odpowiedniej konfiguracji GA”
- podstawowa konfiguracja GA
 - nie warto analizować wszystkich danych razem, takie analizy obarczone są dużą niedokładnością
 - przed przystąpieniem do analizy warto zastosować segmentowanie danych
 - pomysły na segmentacje danych:
- użytkownicy przychodzący z Googla po wpisaniu fraz jednowyrazowe, dwuwyrazowych, trzy...
 - podział na nowych i powracających użytkowników
 
 - raporty niestandarowe - pozwalają wyciągnąć z tych samych danych dużo więcej ciekawych infomracji
 - ściezki wielokanałowe - tu możemy sprawdzić jakie źródło doprowadziło do sprzedaży (nie tylko ostatni krok jest ważny), warto analizować pełną historię użytkownika zanim dokonał zakupu,
 - zdefiniowanie celów, trzeba wiedzieć konkretnie co chcemy osiągnąć i co chcemy mierzyć, cel to nie tylko sprzedaż, celem może też być rejestracja, wypełnienie formularza itp
 - wizualizacje leja sprzedaży - dobrze widać na jakim etapie użytkownicy opuszczają ścieżkę zakupową
 - panele informacyjne - łatwo możemy skonfigurować aby prosta prezentować tyko te dane które nas interesują
 
- wyjaśnienie co jest powodem potrzeby zmiany w serwisie
 - przedstwienie idei testy A/B
 - należy pamiętać aby przy testach A/B była odpowiednio duża próbka użytkowników
 - wyjaśnienie jak ważny jest współczynnik konwersji
 - eye tracking jak żródło miejsc w serwisie, które warto zmienić
 - nie ma gotowych rozwiązań poprawiających konwersję
 - 3 rzeczy które mogą poprawić współczynnik konwersji i które warto sprawdzić:
- unikalna wartość oferty - dlaczego tu watro kupić a nie u konkurencji, na co zwracać uwagę:
- niepowtarzalna oferta
 - gwarancja najniższego kosztu dostawy
 - podkreślanie, że klient jest najważniejszy, prosto dla klienta, wartości ważne dla klienta
 
 - koszty wysyłki i dostawy
- jasna prosta komunikacja
 - komunikować w miejscu gdzie użytkownik podejmuje decyzję o zakupie (karta produktu i koszyk)
 
 - usunięcie nawigacji ze ścieżki zakupowej
 
 - unikalna wartość oferty - dlaczego tu watro kupić a nie u konkurencji, na co zwracać uwagę:
 
- depozocjonowanie - działania mające na celu obniżenie pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania
 - SEO PR - ochrona wizerunku marki w wyszukiwarce
 - SEO PR w przykładach:
- usuwanie niechcianych opinii głównie za pomocą depozycjonowania
 
 
- użycie prezentacji w trakcie trwania mini wykładów
 - wysokiej jakość wiedza analityczna
 - cieszy mnie popularyzacja wiedzy o testach A/B
 
- mam niedosyt wiedzy o SEO PR, w mojej opinii SEO PR to znacznie szersze działania niż tylko te zaprezentowane
 - nie jestem prawnikiem ale mam wątpliwości czy celowe szkodzenie innej stronie internetowej jest zgodne z prawem (tak jak to zostało podane w trzeciej prezentacji)
 
- Marcin Lejman: http://www.slideshare.net/criticalpl/analityka-w-ecommerce
 - Michał Długosz: http://www.slideshare.net/conversionpl/prezentacja-conversion-na-6-polski-seo-hangout
 - Jarosław Miszczak http://www.slideshare.net/miszczj/depozycjonowanie-i-seo-pr-16144016
 
Blog - najnowsze wpisy
CSR Poland 2025 – inspirująca konferencja pełna wartościowej wiedzy i spotkańŚwięto odpowiedzialnego biznesuW dniach 20-
Cześć!Przygotowaliśmy dla Was zestawienie targów pracy, które odbędą się w 2025 roku. Wszystkie wydarzenia uporządkowali
Branża IT od lat zmienia się na lepsze, a kobiety odgrywają w niej coraz większą rolę – zarówno jako liderki zespołów te
Kontynuujemy podsumowanie 2024 roku. Tym razem przyjrzeliśmy się danym dotyczącym wystapień. I po raz drugi publikujmy w
Zebraliśmy dla Was informacje, jakie treści najczęściej czytaliście w Crossweb w minionym roku. W ten sposób powstał ran